Dos meses mas adelante....... - Reisverslag uit Torrox, Spanje van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu Dos meses mas adelante....... - Reisverslag uit Torrox, Spanje van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu

Dos meses mas adelante.......

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg John en josine

16 Augustus 2014 | Spanje, Torrox

We zijn inderdaad al 2 maanden verder.......
Heee.....wat vloog daar nou voorbij??
Dat leek "de tijd" wel!!

Ik moet jullie eerst iets heel leuks vertellen!
Je zult echt versteld staan!!
Hou je vast! Zit je goed?? Komt ie.......
Ik heb laatst in het Spaans een echt gesprek gevoerd!!!
Hoe vind je dat!!
Met een Spaanse man......nou ja, het was meer een Spaanse boer....eigenlijk was het een klein stinkend Spaans boertje!
Deze man heeft volgens mij nog nooit gehoord van deodorantos 8x4os maar goed dat mag de pret niet drukken!
Er rolden warempel een paar Spaanse volzinnen uit mijn mond, daarna kreeg ik natuurlijk de spreekwoordelijke Spaanse waterval over me heen waar ik, mede gezien de snelheid van praten, uiteindelijk niets meer van begreep!
Maar aangezien de boer in kwestie om de paar woorden op de druivenranken wees, achtte ik de situatie veilig genoeg om af en toe te knikken en te glimlachen.
Het zou toch pijnlijk zijn als de goede man mij had gevraagd of ik zijn dormitorium eens van binnen wilde zien en ik daar stralend "si" op had gezegd ;-)
Het Spaans leren lukt dus aardig maar ik moet eerlijk toegeven: als ik alle leesuren ook had besteed aan mijn Spaans dan had ik inmiddels les kunnen geven op een HBO ;-)

We hebben het nog steeds enorm naar onze zin!
De vrijheid, het heerlijke klimaat, het ontdekken van nieuwe gebieden en het beoordelen daarvan.
Sommigen streken trekken ons erg aan, anderen weer niet.
Ontzettend leuk om daar mee bezig te zijn!!

Een highlight was natuurlijk de week samen met Nikki, Tom, Lonneke en Steven in Portugal!!
Een heel jaar lang hadden we Nikki niet gezien en dan opeens heb je haar weer in je armen.....heerlijk!!!
En ontmoetten we ook voor de eerste keer Tom! Wat een leuke vent! 100% goedgekeurd door de Nederlandse bond van Kuijsjes ( hij kreeg nog net geen stempel op zijn arm )
We hadden een leuk hotel in het centrum van Lissabon met een prachtig dakterras dus daar zaten we natuurlijk 'avonds meteen gezellig te kletsen en te borrelen!
Volgende dag een fietstocht met gids door de stad.
Aangezien Lissabon tegen een heuvel is gebouwd zag ik mijn geest al dwalen en mezelf met de tong op mijn hielen, krampachtig een groepje proberen bij te houden...
Maar niets was minder waar!
De gids had met ons afgesproken op het hoogste punt, daar stonden de fietsen klaar, flesje water in het mandje voor.
En zo daalden wij rustig af langs de mooiste plekjes met geregeld een stop voor koffie, likeurtje of uitleg.
Heel erg leuk om te doen!!
De wedstrijd Nederland- Australië was natuurlijk geweldig! Helemaal de uitslag!! En Tom toonde zich een sportief verliezer!
In de Algarve hebben we in Lagos allemaal een kajak gehuurd, onwijs gaaf om met de hele groep achter de gids aan te peddelen langs prachtig gevormde rotsen en soms zelfs in grotten!

De jongelui hadden ieder een kamer gehuurd op de camping en wij stonden daar heel vlakbij!
Samen ontbijten, barbecuen,spelletjes, zwemmen en vooral veel plezier!!
De wedstrijd Nederland- Chili hebben we gekeken in een gezellig cafe in Alvor samen met een groep Zwitsers, hoog rollator-gehalte maar wel allemaal oud- internationals!
De stemming zat er goed in en de Zwitsers waren net zo blij met de overwinning als wij!!
Daarna een karaoke bar ingedoken en in no-time hadden de meiden de shoop shoop song van Cher aangevraagd en stond ik samen met hen als achtergrondkoor, de Spaanse sterren van de hemel te zingen ;-)
En toen daarna i'm still standing van Phil Collins startte kreeg ik weer helemaal dat echte "Limbeats" gevoel!
( ja, limbeaters, zou zo weer even een dinsdagavondje mee willen repeteren haha)
Natuurlijk mag ik het spetterende optreden van Tom en Steef niet onvermeld laten die samen " seksbom" van Tom Jones hebben gezongen!
Ik kan je vertellen dat de Spaanse dames massaal van hun kruk gleden ;-)
Laatste nacht geslapen in een heel leuk hostal in Tavira waar ' s avonds een sardientjes festival was.
Allemaal kraampjes met zelfgemaakt eten.
Het park en het plein waren gezellig versierd met kleurige slingers.
Door de regen waren die slingers gaan lekken dus het straatbeeld was veranderd in 1 kleurenpalet....
Zo ook John die toevallig onder zo'n slinger was gaan staan....zijn gezicht en kleren zaten onder de gele- rode- blauwe en gele vlekken!
En het zou John niet zijn als hij het zelf niet allemaal nog erger maakte door de " verf" wat meer uit te smeren in zijn gezicht dit tot grote hilariteit van de Spaanse vrouwen achter de kraampjes!
En dan.......volgt het onvermijdelijke afscheid van dochterslief!!
Moeilijke dagen gehad daarna!

De Costa de la Luz vinden wij een een hele leuke kust! Nog niet zo ontdekt door het massa toerisme.
Even landinwaarts bij het natuurgebied: parque nacional de donana ligt el Rocio.
Dit is de grootste en belangrijkste bedevaartplaats van Spanje, het is een dorpje met 1600 inwoners maar met Pinksteren komen echt tienduizenden pelgrims!
De legende vertelt dat er in de 13e eeuw een jager uit het dorpje daarnaast, Almonte, op jacht ging in het struikgewas van el Rocio.
Daar stuitte hij op een beeld van de heilige maagd pontificaal op een boomstronk voor hem.
Hij wilde het beeld meenemen naar Almonte maar tijdens zijn overnachting in het bos verdween het beeld!
Toen de jager terugkeerde naar de plek waar hij het beeld gevonden had stond daar het beeld weer op precies dezelfde plek....daarna is het beeld nooit meer gezien.
Wel werd er een kapel gebouwd op de plek van de vondst, inmiddels een prachtige kerk!!
El Rocio staat ook bekend als filmlokatie met name voor westernfilms.
Alle straten bestaan uit zand, huizen met veranda's en overal houten palen waar de paarden aan vastgebonden kunnen worden.
Je hebt echt het gevoel alsof je in een filmdecor loopt, zo gaaf!
We hebben daar 1 week op een camping gestaan en ook mooie wandelingen gemaakt!
Tijdens 1 wandeling zagen we allemaal gieren hoog in de lucht cirkelen en al snel ontdekten we waarom.
Er lag een dood rund, we zijn er zo dichtbij mogelijk heengegaan om dat schouwspel te bekijken want dat is het hoor!
Als je die machtige vogels met hun vleugels uitgespreid ziet vechten met elkaar om een stuk vlees , brrrr
De eerste dag hebben we daar veel flamingo's gezien maar met het wegtrekken van het water verdwenen zij ook dus we waren net op tijd.
De stad Cadiz is echt een hele leuke stad, ontspannen sfeer, veel groen, parken, mooie monumentale panden, alles goed verzorgd! Het achterland van de Costa de la Luz vinden wij te vlak.
Dat merken we wel dat we toch van wat hogere gebieden houden.

In Monda hebben we kennis gemaakt met Ellen.
Zij heeft enkele jaren geleden een groot bergperceel gekocht, daar haar huis opgebouwd met nog genoeg ruimte om een mini-camping te beginnen.
Daar, op haar berg, hebben we 3 weken gestaan!
Prachtig uitzicht over het dal, mooiste sterrenhemels, een heerlijk dompelbadje, koffie of een wijntje onder de oude olijfbomen met af en toe een steen tegen de boom om de krekels even te doen stoppen.....
Vanaf de berg loop je binnen het kwartier het gezellige witte plaatsje Monda in met genoeg terrasjes voor een koud biertje en er is vaak genoeg muziek tijdens een van de vele feria's daar!
Maar wat een rust op die camping daar, een echte aanrader:
Www.fincalagarto.com
We hebben het op andere campings wel anders meegemaakt, helemaal als er een heleboel weekend kampeerders neerstrijken, harde muziek, keiharde stemmen, spelende en gillende kinderen tot diep in de nacht!!
Monda en het gebied daaromheen spreekt ons erg aan!
Je bent ook zo bij de kust, Marbella b.v is een hartstikke leuke plaats met veel knusse straatjes, gezellige pleintjes, een lange boulevard geflankeerd met hoge palmen en lang niet zo mondain als wij dachten.

Nu staan we inmiddels al weer 2 weken in torrox aan de kust.
Zo' n 40 km van Malaga en 6 km van Nerja.
Nerja is nog echt een authentiek wit stadje, toeristisch maar heel erg leuk!
In het oude centrum heb je een boulevard met hoge koningspalmen die uitmondt in het beroemde " balkon van Europa " dat is een uitzichtpunt op een uitstekende klif boven de zee ( 23 mtr boven zeeniveau ) met helder weer kan je de kustlijn van Afrika zien liggen.
Ook hebben we weer de beroemde witte bergdorpen, Competa en Frigiliana bezocht, ook dat gebied trekt ons mede door de afwisselende begroeiing van palmen en cypressen.
Begin volgende week gaan we meer het binnenland in richting Sierra Nevada. Het doel is het plaatsje Orgiva.
Misschien nemen we daar wel een hotel want het is inmiddels erg warm geworden en een paar nachten slapen in een kamer met airco is ineens erg aanlokkelijk geworden!
Neemt niet weg dat we nog steeds heel blij zijn met ons campertje!
En nee, we zijn elkaar nog niet zat haha
Thuis had ik veel meer reuring om me heen, liet ik geen gelegenheid voorbij gaan om uit te gaan naar een leuke markt, optredens bij de balu, koor, leeskring etc etc
Alhoewel ik dat hier niet heb voel ik me toch gelukkig en tevreden en daar verbaas ik mezelf nog het meest over ;-)
Maar we zijn nog maar 4 maanden weg.....wie weet slaat dat gemis straks wel toe in de vorm van een deegrol op John zijn knarretje haha
Gelukkig hebben we veel contact met thuis in de vorm van Skype, sms of mail
Lon komt eind oktober een paar dagen naar ons toe! Heerlijk, kunnen we al helemaal naar uitkijken!!

John en ik zij inmiddels hier naar de kapper geweest.
Mijn kapster sprak geen woord Engels en mijn Spaans is nog niet goed genoeg om precies te vertellen hoe ik het wil hebben dus heb ik mijn i-pad met een close-up foto van mijn toen pas geknipte haar, rechtop tegen de spiegel gezet en ik moet zeggen dat ze het aardig gedaan heeft ( bij lange na niet het Jacqueline niveau )
John werd geknipt met heel veel knipbewegingen!
De kapper sprong om zijn stoel heen als ware Johnny Depp in de film " scissors " haha een toneelstuk op zich
Maar ook hij ziet er goed uit, met een baardje nu!

Kortom, nou Joos zo kortom is dit verslag niet, wij genieten nog steeds met een hoofdletter G!!
En we voelen ons bevoorrecht dat we dit kunnen doen'
Hoe het ook uit gaat pakken....deze periode gaat de boeken in als een highlight in ons leven!!

Heel veel liefs van ons!!!



  • 16 Augustus 2014 - 19:01

    Annja:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

    Liefs Anja xxxxxxx

  • 16 Augustus 2014 - 19:39

    Jolanda:

    Hoi josine en john

    wat een gezellig verhaal ik heb het met een big smile zitten lezen en zie jullie zo onder de olijfbomen zitten.
    Heeeeeel veel plezier met alle volgende ontdekkingen.

    groeten jolanda

  • 16 Augustus 2014 - 19:53

    Ellen:

    Hoi Josien. Ik heb genoten van je verhaal en ik hoop dat het zo leuk, mooi en interessant verder mag gaan en dat jullie uiteindelijk jullie plekje mogen vinden.
    Dank je wel voor je heerlijke omschrijving van 'mijn plekje' en daarmee bedoel ik natuurlijk mijn minicamping. Maar even voor de duidelijkheid hé;-) want daar kan men zich van alles bij voorstellen. Ha ha.
    Ik zal je blog blijven volgen en hoop jullie ooit weer hier te mogen begroeten.....of bij jullie...dus niet te ver weg hé.
    Succes!

    Liefs Ellen, van Finca Lagarto.

  • 16 Augustus 2014 - 20:33

    Lea:

    Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen! Ik leef op afstand mee! Blijf genieten en mooie verslagen schrijven want in gedachten reis ik mee als ik je verslag lees ;-)
    Hele mooie tijd en liefs vanuit Castricum xx

  • 16 Augustus 2014 - 20:35

    Marjan:

    Josien, wat geniet ik toch van je verhalen en jullie prachtige avontuur!
    Liefs, Marjan

  • 16 Augustus 2014 - 21:04

    Carolien:

    Ola amigos,

    Het leek wel of ik een voorgevoel had dat je vandaag iets op `waarbenjij.nu zou schrijven! Vanmiddag ging ik nog zoeken op de site omdat ik dacht:`het wordt wel weer eens tijd voor een mooi verhaal`, heb ik soms een e-mail gemist? Maar toen stond er nog niks op, echt heel bijzonder omdat ik in de afgelopen 2 maanden geen één keer heb gekeken op de site omdat ik wachtte tot ik een mailtje zou krijgen.
    Mooi om te lezen, hoewel ik gelukkig al heel veel wist via onze berichten. Ik zou zo wel even over willen komen (voor een paar maanden of zo, haha) maar ik hoop dat dat eind van het jaar gaat lukken! Je hebt het over jouw Spaans maar nou ben ik toch benieuwd hoe het met John zijn Spaans gaat...
    Ik hoop dat ik jullie kapsels (en de rest) morgen via skype kan zien!
    Heel veel geluk en plezier in dat mooie stukkie Spanje :-)

    Dikke knuffels Gerard en Carol xxx


  • 16 Augustus 2014 - 21:50

    Yvonne:

    Fijn dat jullie zo genieten van al het mooie om je heen . En wat knap dat je met het spaans al lekker aan het kletsen ben, dat is wel de beste manier om het te leren. Jullie zijn nu 4 maanden weg, ik ben 4 maanden terug, ook behoorlijk wennen na al die jaren, gelukkig viel het mee met het weer tot een week geleden, maar ik moet zeggen dat ik spanje best wel mis op sommige momenten. Ik wens jullie nog heel veel plezier en lekker blijven genieten. Que vos vaya bien, un beso muy fuerte !

  • 16 Augustus 2014 - 22:26

    Marja Adrichem:

    Ola ola Josien en John
    Wat een ontzettend leuk stuk heb je weer geschreven en wat fijn om te horen dat jullie zo genieten. En wat leuk dat je daar dus ook de shoop shoop song hebt gezongen met de meiden. Wij gaan dinsdag weer starten met de Limbeats, de vakantie zit er weer op.Heel veel plezier nog en graag tot het volgende verhaal van jullie.
    Lieve groetjes van Marja.

  • 17 Augustus 2014 - 09:15

    Carlien:

    Wat heb ik weer genoten van jullie verhaal.De tijd gaat inderdaad snel.Geniet er maar lekker van.Kus van Carlien en natuurlijk ook van Koos

  • 17 Augustus 2014 - 11:00

    Ron:

    Zo dat was weer een leuk verhaal, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben !!
    Gr. Annelies en Ron !!!

  • 17 Augustus 2014 - 22:20

    Tineke En Sjaak:

    Geweldig zoals jij een verslag schrijf. Het leest als een boek. Eindelijk een reactie van ons.
    Ik kon je niet vinden, maar achteraf blijkt dat er een tijdje zit tussen de mails in. Josine nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en samen met jullie trouwdag. Zo te horen komen daar nog wel een paar jaartjes bij. Goed te horen dat jullie zo ontzettend genieten en nog geen heimwee. Over een paar weken zitten we wel tegen Spanje aan, want Sjaak en ik gaan allebei als vrijwilliger naar Lourdes. John en Joos de groeten van ons allemaal en y habla espagnol over een tijdje. Sjaak en Tineke en de wielewalen.

  • 17 Augustus 2014 - 23:00

    Stanislawa:

    Wat een prachtig schrijven heb je weer neergezet.weet zeker dat jullie volop genoten hebben met de meiden en aanhang,afscheid nemen valt dan zeker weer zwaar,maar er zit nog wat in het verschiet.zijn jullie ook nog van plan om richting moraira te gaan? Anja en Chris heet jullie van harte welkom als ze er zijn ,laat maar weten voor het adres. Weet zeker dat jullie nog heel veel mooie dingen gaan zien en beleven geniet ervan dikke xxxxxxx stanislawa& ron.

  • 18 Augustus 2014 - 19:20

    Je Favoriete Jongste Dochter :

    Wat een lekker verhaal! En heb even op de website gekeken van de minicamping, ziet er echt heer-lijk uit, wauw! Hopelijk gaat eind oktober lukken, even de vliegtickets in de gaten houden. En ook rekening houden dat 22 oktober mijn andere verstandskiezen worden verwijderd. Naja ik spreek jullie morgen. Dikke zoenen en knuffels xxx

  • 19 Augustus 2014 - 01:16

    Gea Tak:

    Heerlijk om je verhaal te lezez. In mij verbeelding sta je dit allemaal te vertellen in de zusterpost,zaaaaalig.
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten.
    Wij hebben in juli gevierd dat we ons huis in duitsland al weer 10 jaar hebben.
    3 bevriende stellen mee en het hele dorp,ja het heeele dorp(45pers) uitgenodigd.
    Het was een fantastisch feest.
    Luuk(Henny zijn compagnon)had de bus volgeladen met licht,geluid,statafels,klein podiumpje, tentenen nog veel meer.
    Zelf de catering gedaan in buffetvorm, de buurjongens hebben bratwurst gegrilld en iedereen kon zelf drank pakken.
    Henny had als verrassing een gitarist/zanger ingehuurd. Onze schotse vriend had zijn kilt aangetrokken(had hij 5 jaar geleden aan de vrouwen van het dorp beloofd)en heeft samen met Henny ook een paar liedejes mee gespeeld. het was een fantastische avond.
    Haarlem culinair was een succes en afgelopen weekend voor het eerst culinair in bloemendaal georganiseerd.
    Ik heb 2 dagen meegewerkt, de bar gedraaid.32 uur in 2 dagen.Good Old Days.
    Helaas is de zondag verregend,maar het evenement was een succes.
    Nu 2 n8 diensten en woensdag lekker wwer naar duitsland tot zondag.

    Tot volgend schrijven.

    liefs gea

  • 19 Augustus 2014 - 14:59

    Cees:

    OLA Sjon en Josien
    Je dacht zeker met deze aanhef dat ik jullie in het spaans ging schrijven maar ik weet dat jullie het dan toch niet konden lezen .Al is het heel leuk dat jos al zo ver is met spaans en helaas mijn eigen spaans gaat niet verder dan servesa en la qinta na al die jaren dat wij in spanje vertoeven.
    Wel weer heel leuk om het mooie reisverslag te mogen lezen en dan net wanneer ik van de bouw afkom bij de jongens (je oude matem Sjon)in de kou en in de regen.
    Je moet natuurlijk wel de groeten van de boys hebben en ook van Rob.
    Blijf zo doorgaan met mooie dingen beleven en blijf ons alle op de hoogte houden zodat wij kunnen genieten van de mooie belevenisen die jullie meemaken.
    Tot horens en misschien tot gouw in in de Costa Blanca.
    groetes Betty en Cees

  • 21 Augustus 2014 - 19:25

    Ellie :


  • 22 Augustus 2014 - 17:30

    Ruud En Trui:

    Hallo lief stel,blij dat we jullie weer gevonden hebben op de site.Wat een leuke schoonzoons en wat heerlijk
    dat jullie een week met elkaar zijn opgetrokken.Maar altijd maar weer dat afscheid,moeilijk!Joos kom je nog even over voor de kermis,zonder jou word het niets en wie moet dan het licht uitdoen???
    Wat is jullie verhaal weer geweldig om te lezen en zoveel.Fijn dat jullie zo genieten,wij kijken weer uit naar het
    volgende verslag.
    Liefs en dikke kus Ruud en Trui

  • 22 Augustus 2014 - 20:32

    Mieke Brandwijk:

    Ola reizigers!!

    Wat leuk om weer van jullie belevenissen op de hoogte te zijn!
    We begonnen ons toch wat zorgen te maken,want het duurde best wel wat langer als verwacht....
    We stelden elkaar gerust door te zeggen dat jullie het te druk hadden met genieten,en dat klopte dus!
    Fijn zeg om je meiden bij elkaar te hebben en wat een leuke HUNKS namen ze mee!
    Bijzonder he Lissabon,heel apart sfeertje daar!Fietstocht,bergafwaarts,gaan we beslist ook doen als we een volgende keer in Lisboa zijn.
    Ik zie het helemaal voor me hoe je met een gezicht van:ik begrijp het allemaal,naar de stortvloeden Spaans staat te luisteren....Hilarisch!WS spreek je nu al echt langzaam vloeiend en versta,of begrijp je,er zeker de helft van tijdens gesprekjes...Hartstikke knap hoor,maar jij hebt er aanleg voor!Hoe gaat het met John z'n spaans?Oefenen jullie veel samen?
    Enfin,heerlijk dat jullie het zo naar zin hebben en zo'n bijzondere tijd samen hebben!Ik zit al te genieten als ik je prachtige verhalen lees laat staan als je ze echt beleeft!!
    Heel veel plezier,kijk al uit naar het volgende verslag!
    Liefs en groetjes Mieke Brandwijk.

  • 23 Augustus 2014 - 20:55

    Det:

    Wat een heerlijke verhalen, mooi beschreven hoor. Wat leuk dat jullie zo genieten. Heel veel plezier samen en maak er een mooie tijd van. Tot gauw.
    Liefs, Det & co.

  • 31 Augustus 2014 - 19:39

    KatHy:

    Hoi lieverds,
    Na ons app contact bedacht ik me dat ik nog niet het hele verhaal 'uit' had gelezen...
    Stom....

  • 31 Augustus 2014 - 20:20

    Kathy:

    Gek, ik schrijf een heel verhaal, komt maar een deel erop.... Sorry... Zal wel iets fout hebben gedaan

  • 31 Augustus 2014 - 20:21

    Kathy:

    En weer, sorry Joos, volgende keer beter

  • 03 September 2014 - 16:10

    Joke Knevel:

    Wat heerlijk dat jullie zo genieten van het vrije leven in spanje. leuk verhaal en foto's
    wij zijn van de zomer ook heerlijk weggeweest naar Aruba, ook erg van genoten.
    We genieten ook van onze kleindochter inmiddels 3,5 mnd het wordt steeds leuker.
    We zijn opzoek naar een kampeerbus, gaan daar volgend jaar mee toeren, als Jos uitgewerkt is, ik kan er nu al blij van worden.
    Heel veel plezier met nieuwe avonturen.

    lieve groet, Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en josine

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 968
Totaal aantal bezoekers 11643

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 April 2015

Op zoek naar........

Landen bezocht: