Game...set.....match - Reisverslag uit La Hoya, Spanje van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu Game...set.....match - Reisverslag uit La Hoya, Spanje van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu

Game...set.....match

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg John en josine

29 November 2014 | Spanje, La Hoya

Terwijl Nederland zich opmaakt voor Sinterklaas maak ik me op voor de spiegel in onze finca.....

Wat is er toch allemaal niet gebeurt de laatste maanden!
Je zou er een verhaal over kunnen schrijven.....laat ik dat nou net van plan zijn :-)

In het laatste verhaal, veeeeeeel te lang geleden, schaam schaam, stonden we op het punt om de Sierra Nevada in te trekken en dat hebben we ook gedaan.
Heel helder weer dus de prachtigste uitzichten tijdens de bergritten. In Orgiva een paar dagen een hotelletje genomen, en heerlijk koel geslapen want het was echt bloody hot!
Vreemd plaatsje trouwens, Orgiva. Er liepen een een heleboel zwervers rond, junkies, aparte sfeer.
De plaatsjes in de directe omgeving waren wel heel leuk.
Hoog in de bergen, schilderachtig, veel wandkleden werden er vervaardigd en die werden overal tentoongesteld wat een heel kleurrijk straatbeeld opleverde.
We kwamen aan op een camping in Fondon. Een klein plaatsje, gezellig dorpspleintje rond de kerk.
Op de camping hoorden we dat er 3 dagen feest was in Fondon.
Mijn oren waren meteen gespitst :-)
We liepen 's avonds naar het dorpje terwijl het vuurwerk al boven
onze hoofden uiteen spatten.
En wat we daar allemaal niet mee hebben gemaakt!!
We kwamen midden in een processie optocht terecht.
Het beeld van Jezus aan het kruis werd op een soort altaar op een baar rondgedragen door, we hebben ze geteld, 40 mannen.
Het hele dorp door, steile straatjes, alle mensen er achteraan.
Iedereen was prachtig gekleed! De meisjes in flamenco jurken met hooggehakte schoentjes er onder.
Tijdens de processie luidden de kerkklokken onafgebroken, echt keihard, het vuurwerk knalde, de band was aan het inspelen, de kinderen gooiden met knalletjes op de grond en wij stonden daar als enige buitenlanders, elkaar aan te kijken met de handen tegen onze oren.....we keken onze ogen uit!
De mannen die de baar droegen hadden het erg zwaar, zweetdruppeltjes parelden op hun trotse gezichten.
Want het is een hele eer om een drager te zijn!
En wat een feest! Ja, dat kunnen de Spanjaarden hoor!
Overal om het pleintje heen stonden biertenten en bij elk biertje/ drankje wat je bestelde kreeg je een heerlijke tapa!
Vleesspiesje, calamares, visje met brood, het kon niet op!
We hadden best wel honger dus we hebben noodgedwongen heel veel biertjes moeten drinken haha.
Live muziek de hele nacht! Weet je tot hoelaat die band doorspeelde? Tot 9.00 uur de volgende ochtend!
En echt op volle geluidsterkte!!
En niemand die daar over klaagt, hoorden we de volgende dag van de serveerster van ons favoriete koffietentje.
Moet je nagaan! Toen ik in het oranje comité zat in Limmen hebben we hemel en aarde bewogen om de band in het park een uurtje langer te laten spelen maar daar kregen we geen vergunning voor....
De volgende avond gingen we er weer heen.
Het hele dorp was wederom uitgelopen en nu was er een optocht van versierde wagens. Opnieuw een band en vuurwerk.
De derde avond weer een processie maar nu werd Maria rondgedragen compleet met schemerlampjes en vazen met neprozen.
Kitcherig om te zien maar de emoties en de uitdrukkingen op de gezichten waren puur en echt.
Wat een geloofsbeleving!
De kerkklokken hielden pas op met luiden toen Maria de kerk weer in werd gedragen
De camping lag op 10 minuten lopen van het dorp. We hebben 3 nachten met de kap van onze camper naar beneden geslapen want het geluid was zelfs daar nog te hard.
Ongelooflijk leuk om zoiets mee te maken!
Daarna weer terug naar de kust gegaan waar we terecht kwamen in het plaatsje Las Negras.
Vreemd landschap, totaal kale bergen en dan ineens zo'n spierwit kustplaatsje.
Heel sfeervol en alles was overgoten met een flowerpower sausje.
Veel artiesten, hippies, cafeetjes met rode pluche bankjes, lage tafeltjes met waterpijpen erop.
Eerst 2 nachten daar op een camping geslapen en de derde nacht vrijgekampeerd direct aan het strand.
Daarna langzamerhand richting de costa blanca gegaan. Doel was om daar, vanwege het goede overwinterklimaat, voor een paar maanden een huis te huren.
In eerste instantie hadden we een huis op het oog in Rojales.
Maar na 2 keer een mailtje te hebben gehad van de verhuurster dat er weer een wijziging was in de huurtijd die we hadden afgesproken, hebben we dat afgezegd.
Ondertussen waren we dicht in de buurt gekomen van een finca die we thuis in februari al te koop hadden zien staan op marktplaats.
De hele reis hebben we alle huizen die we hebben gezien vergeleken met die finca....en eigenlijk won de finca het altijd op alle punten dus ja.....dan moeten we dat natuurlijk wel gaan bekijken!
Afspraak gemaakt met Teun, de eigenaar.
Ja, de naam doet al vermoeden dat het geen spanjaard is haha.
Het toegangshek schoof automatisch open en wij stapten daar naar binnen....ik had meteen de neiging om heel hard "SOLD" te roepen
Echt waar, heel bizar om dit zo te zeggen, maar het was een gevoel van....thuiskomen!
En dat hadden we allebei dat gevoel, een onderbuikgevoel van: dit is het, hier gaan we heel gelukkig worden! :-)
En zo geschiedde.....
We zijn eind oktober hier ingetrokken en het is echt zalig om hier rond te lopen!
De eigenaars hebben zoveel spullen hier achtergelaten dat we gewoon al heel gezellig wonen!
We zijn elke dag in de weer, in de tuin, teakmeubelen in de olie gezet, geschilderd en dan na een dag "hard" werken zitten we in de loungehoek van het zwembad een wijntje te drinken, te genieten van een mooie zonsondergang en zielsgelukkig om ons heen te kijken.
Onze dochter Lonneke is al geweest, onwijs gezellig.
Een aantal vrienden zijn langsgekomen en mijn zus en zwager!
Echt super dat ze gekomen zijn, zo leuk!
En volgende zondag komen er weer 5 vrienden langs.
Dus dat wordt weer lekker bijkletsen met de nodige wijn en tapas!
En wat helemaal leuk is....Nikki en Tom komen volgend jaar zomer hier, die willen het natuurlijk ook met eigen ogen komen bekijken.....heerlijk!!

We leren ook de omgeving beter kennen.
Zo is Alicante echt een verrassend leuke stad, oude wijken, mooie pleinen en een beauty van een boulevard.
Daar de wandeling gemaakt naar het kasteel hoog boven de stad met een prachtig uitzicht.
De Hondonvallei is heel mooi, daar gaan we volgende week een paar mooie wandelingen in de bergen maken.
Maar ook de zoutmeren zijn heel speciaal, sowieso qua vogels, oa veel flamingo's.
Het strand is rustig, mooi zandstrand, geen hoogbouw of overvolle parkeerplaatsen maar met duinen en dennenbossen.
Je hebt hier heel veel palmen en 8 km hier vandaan heb je de stad Elche met een heel groot palmenbos wat onder Unesco werelderfgoed valt.
Eind maart komen we voor 3 weken naar Nederland om ons huis verkoopklaar te maken en gaan we onze spullen die we mee willen nemen meegeven aan een verhuiswagen.
Er is ook een gastenverblijf op de finca voor de verhuur.
Daarvoor hebben we al bij de ikea in Murcia, nieuwe meubels gekocht en het ziet er hartstikke leuk uit!
We hebben inmiddels al voor 10 weken aan boekingen binnen!
Dus dat loopt al goed.
Straks als onze nieuwe website klaar is, die maken lonneke en steef samen, gaan we ons meer promoten op verschillende verhuursites.
Het lijkt ons echt enig om onze gasten een geweldige vakantie te bezorgen!
Wat een leuke baan is dat!!
Op die manier maak je natuurlijk een heleboel nieuwe contacten!
Dus ja....missie geslaagd!!
De foto's spreken voor zich....
Wie weet zien we jullie nog volgend jaar in april en anders hier op onze prachtige finca.....you never know!!
Heel veel liefs van ons,
John en joos

• 30 November 2014 - 08:23

Anja:

Wat weer een heerlijk verhaal xxx

• 30 November 2014 - 09:01

Anja Konijn:

Wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat, en dat jullie een" nieuw thuis" hebben gevonden. Groetjes van anja(koor limbeats).

• 30 November 2014 - 09:16

Carlien:

Heerlijk om te lezen, in gedachten hoor ik de stem van josine die het voorleest.We gaan elkaar in januari zien, gezellig.

• 30 November 2014 - 09:23

Marjan:

Wauw Josien! Wat een heerlijk verhaal, te gek dat jullie je droom waarmaken en dat die finca meteen als thuiskomen voelde. Mooi dat je zo je gevoel kunt omschrijven.
    Heel veel liefs!

• 30 November 2014 - 09:50

Mieke Brandwijk:

Lieve Josine,
    Nou begrijp ik wel dat het een tijdje duurde voor we weer wat van jullie hoorden!
    Wat een verhaal weer!!Jullie zijn hartstikke druk geweest met alles!Maar wat fantastisch dat jullie DE stek gevonden hebben,eigenlijk al heel lang!Bijzonder toch hoe dingen kunnen lopen!
    Zo te horen is de Missie geslaagd en de Bestemming bereikt.Heerlijk voor jullie!
    Hopelijk zien we elkaar als jullie volgend jaar de puntjes op de i komen zetten in Maart!!Jullie zitten vast binnen no time helemaal volgeboekt!Ben benieuwd naar de website.
    Heel veel groetjes en alvast Fijne Kerstdagen en een Supergoed 2015 gewenst!!
    Liefs Mieke B,

• 30 November 2014 - 11:36

Josta:

Wat een geweldig verhaal, weer !
    Heerlijk , dat jullie dat allemaal mogen meemaken !Geniet ervan, jullie hebben het verdiend !
    veel liefs van mij xxxxxx

• 30 November 2014 - 12:27

Ellie:

Toppie hoor, klinkt allemaal geweldig.liefs Ellie

• 30 November 2014 - 14:49

Caroline (koor):

Schitterend Josine, de foto's zien er goed uit op facebook. Dus toch jullie stekkie gevonden, van harte hoor! Veel geluk en plezier, groetjes

• 30 November 2014 - 18:07

Marja Adrichem:

Hee John en Josine Wat een ontzettend leuk verhaal weer, mooie foto's ook. Heel erg leuk om jullie zo een beetje te volgen. Wat fijn dat jullie zo'n mooie plek hebben kunnen vinden en eigenlijk dus al voorbestemd was voor jullie. Heel veel geluk voor jullie en wie weet in Maart op de kooravond? Dan zie je ons meteen allemaal. Liefs Marja

• 30 November 2014 - 20:19

Anja En Rob:

Heb net met tranen in mijn ogen het hele verhaal aan Rob zitten voorlezen, vind het zo leuk voor jullie en stoer dat jullie je droom waar kunnen maken.
    John en Joos geniet ervan ! dikke xxx Rob en Anja

• 30 November 2014 - 20:28

Kathy:

Super om weer van je te huren Joos!!

• 30 November 2014 - 20:29

Kathy:

P.s. Hoe gaat het met jullie Spaans?

• 01 December 2014 - 14:47

Annemieke:

Wat heerlijk, dat jullie daar je toekomst hebben gevonden.
    Dat gevoel kennen wij ook! Bij de eerste stap binnen, was dit ONS huis!
    We wonen hier nu een maand, en het voelt al veel langer. Het is bij jou alleen iets warmer, dan bij ons in het hoge noorden, ha ha, scheelt wel een paar graden met Haarlem. Maar je kan niet alles hebben he. Geniet er lekker van en veel plezier,

lieve groejes Annemieke

• 02 December 2014 - 17:55

Annemieke Bedet:

Lieve Joos, wat leuk dat je de draad weer hebt opgepakt, want schrijven kan je! Dat wordt geheid een boek, zeker met al die kleurrijke gasten straks! En wat zijn de foto's weer superleuk/mooi, jullie stralen allebei( en John die baard is top, ik ben er nu aan gewend!) Leuk ook om Lonneke met jullie samen daar te zien en wat een fijn bericht dat Nikki&Tom ook jullie kant op komen! Hebben jullie overigens nu al betalende gasten ( overgenomen van vorige eigenaar?) En hebben jullie ook een brievenbus en zoja, ook een postadres?Ik hoor 't graag! Ga vooral door met heel erg genieten, samen in jullie gevonden paradijs en leef met hart &ziel jullie droom!!
    Dan ga ik nu weer aan de sinterklaasgedichten( ze komen met z'n 17en hier in Sleutelbloem vieren)
    Dikkekus voor jullie xx

• 03 December 2014 - 09:44

Jolanda:

jeetje wat leest het toch heerlijk die verhalen van jullie.
    Geniet lekker in het zonnige, rustige, niets moet alles mag Spanje.
    Veel plezier met het verwennen van jullie gasten en alle andere leuke dingen die jullie meemaken.
    Groetjes Jolanda

• 17 December 2014 - 10:36

Joke Knevel:

Hoi Josine en John,

Geweldig dat jullie je stekkie gevonden hebben.
    Hele fijne, zonnige en gezellige feestdagen, en een mooi en gezond 2015.
    Als we in de buurt zijn komen we jullie prachtige Finca bewonderen, wie weet.
    Veel geluk.
    Lieve groet Joke

• 18 December 2014 - 12:43

Birgitta En Karine:

Wij zijn natuurlijk heel blij met onze nieuwe buren - Josine en John.

Groetjes Birgitta en Karine x

• 27 December 2014 - 16:24

Henny En René:

Lieve John en Joos ,wat een geweldige belevenis en wat geweldig dat jullie de plek hebben gevonden waar jullie droom ligt ! Dit is het leven hè!!! Zijn stiekem wel een beetje jaloers op jullie! Hoop nog meer van jullie te horen hoor! wij wensen jullie voor 2015 alle geluk toe en dat alles wat jullie graag willen ook gaat lukken ! Dikke kus René en Henny