Een greep uit het dagelijkse leven........ - Reisverslag uit Tomar, Portugal van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu Een greep uit het dagelijkse leven........ - Reisverslag uit Tomar, Portugal van John en josine Kuijs- julien - WaarBenJij.nu

Een greep uit het dagelijkse leven........

Door: Josine

Blijf op de hoogte en volg John en josine

06 Juni 2014 | Portugal, Tomar

Mogge!
Mogge! Lekker geslapen?
Ja, prima! Wil jij thee of koffie bij het ontbijt?
Doe maar koffie! Lekker!!
..........
Goh, wat is het hier mooi!
Jazeker!
Die wandeling gisteren was echt prachtig! Wat een natuur!
Al die kleuren groen! Dat is wel een groot voordeel als je zo vroeg in het jaar komt en er is nog zoveel in bloei!
.........
We moeten wel wat boodschappen inslaan!
Wat zullen we vanavond eten?
...........
Dat is ook een leuke camping!
Moet je kijken wat een uitzicht je hebt over het dal!!
............
Zullen we 2 of 3 nachten boeken?
Ah joh, we kijken wel!
.............
Wauw!! Daar vloog een wouw!
..............
Shit! Ik heb al 2 dagen niets aan mijn Spaans gedaan....ik heb ook zo'n spannend boek, ik kan het gewoon niet wegleggen!
............
Moet je kijken....die foto van die steenuil is echt spatzuiver!
...........
Zullen we daar op het terrasje een biertje drinken?
..........
Zo! Hier moet je ook geen tegenligger krijgen!
Wat een smalle weg is dit! Moet je kijken wat een rotsen daar!!
...........
Hoe hoog zitten we nu?
...........
Is even in het campingboek kijken welke camping we gaan nemen
...........
Smeer jij je wel goed in??
............
Wat een giller!! Een 3 gangen menu voor maar 10 euro en het is nog lekker ook!!
..........
Even het huishouden doen....
5 MINUTEN LATER.....

KLAAR!!

Wat een leventje!
We hebben ons ritme al helemaal gevonden,, het ritme van de totale ontspanning, het ultieme onthaasten, het totale ontstressen hahaha

We hebben ons verbaasd over hoe mooi het Baskenland is.
We hadden daar ook heerlijk weer en vooral de camping midden in het picosgebergte was prachtig!
Zit je zomaar buiten te ontbijten met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen!
En dan de " extremadura " in Spanje dat is echt een uniek gebied!
Een hoogvlakte met eindeloos mooie glooiende vergezichten met een hele aparte begroeiing.
En je rijdt daar ook gewoon helemaal alleen!
Dat is maar goed ook want John heeft nog wel eens de neiging om behoorlijk hard op zijn rem te trappen als hij een bijzondere vogel spot
Ik zit dan bijna met mijn neus scheef tegen de voorruit aangeplakt en dan gaat heeeeel langzaam het raampje naar beneden en dan steekt hij als een ware Joop van tellingen , zijn enorme telelens naar buiten en voordat de vogel er erg in heeft wordt hij of zij op de gevoelige plaat vastgelegd.
Soms....
Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de vogel al gevlogen is voordat het raampje naar beneden is ;-)
Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft al heel wat mooie foto' gemaakt!
En ik mag wel zeggen met enige terughoudendheid maar ook met gepaste trots, dat ik ook enige kennis ontwikkel op dat gebied ahum.
Dan zijn we aan het wandelen en dan tik ik john aan en dan zeg ik met een deskundige blik: scharrelaar!
En dan knikt hij goedkeurend :-)

We hebben 1 nacht vrij gekampeerd in de de extremadura en dat was wel een mooie ervaring!
Totaal geen lichtvervuiling dus echt de mooiste sterrenhemel!
HET doel van dat vrijkamperen was wel het spotten en het liefst ook fotograferen, van een vogel " de grote trap " of " de kleine trap " . De grootste kans om die te zien is bij zonsopgang
Maar helaas.......w.s toch te laat in het seizoen!
In dat gebied hebben we wel heel veel gieren gezien! En dat is een indrukwekkend gezicht hoor als je die enorme vogels ( spanwijdte v.d vleugels zo 'n 2 tot 2,5 meter!! ) over je hoofd voorbij ziet en hoort komen!
En dan heb ik het nog niet over de enorme hoeveelheid ooievaars gehad die je daar ziet! Echt op elke beschikbare paal- boomtop- dak zie je ze nestelen

We zitten inmiddels een weekje in midden Portugal!
He gelukkig! hoef ik even geen Spaans meer te spreken haha
Alhoewel ik moet zeggen dat ik toch veel portugees begrijp nu ik wat meer Spaans spreek....nou ja spreek?
We gaan morgen richting kust ten noorden van Lissabon, we blijven natuurlijk daar in de buurt aangezien nikki en lonneke met tom en steven daar 17 juni aankomen en daar hebben we heeeeel veel zin in :-) :-) :-)

Ons campertje bevalt nog steeds prima, alles heeft inmiddels een vaste plek gekregen en ik moet eerlijk zeggen dat ik heel goed slaap!
En we vermaken ons uitstekend met lezen ( durf het bijna niet te zeggen maar vgls mijn e- reader heb ik al 20 boeken gelezen )
Met fotografie, googlen waar we heen zullen gaan en af en toe een filmpje kijken op onze portable dvd- speler.
En ja, 22.30 gaat gemiddeld het licht uit om de volgende ochtend rond 8.00 - 8.30 er weer uit te gaan op naar ons volgend avontuur.

Zoals we elke keer weer zeggen als we de auto starten:

We're on the road again!!,


Liefs,
john en joos


  • 06 Juni 2014 - 20:34

    Anja:

    Wat een leuk verhaal weer. lees het met plezier. Op naar het volgende verhaal.Kan niet wachten

    Liefs Anja

  • 06 Juni 2014 - 23:09

    Carlien:

    Wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met jullie.ook lekker dat het bijna tijd is om de dochters met vrienden te kunnen zien.geniet ervan.dikke kus van Koos en Carlien

  • 06 Juni 2014 - 23:26

    Wiebeke:

    Wat een fijne tijd hebben jullie en leuk om te lezen! Ik zie het voor mij! Geniet straks van jullie dochters (met aanhang)!

  • 06 Juni 2014 - 23:30

    Annemieke:

    hai hai,
    Heerlijk verhaal weer Joos! Het lijkt me daar ook prachtig, zie het voor me. Mooie foto s hoor. Heerlijk die vrijheid zo, lijkt me ook wel wat, maarja heb andere dingen.
    We zijn bezig een huis te kopen in Hoogezand en zitten in de biedingsfase. Heel spannend allemaal. Dinsdag gaan we er weer mee verder. Hopen, dat het allemaal lukt, dan zitten we in oktober in Hoogezand. Spannend, spannend. Brrrrrrr, wordt er zenuwachtig van. Verder weinig nieuws hier, werk nog steeds bij dat jongetje in de Velserbroek en doe netjes mijn 4 sollicitaties per 4 weken. Wordt toch niet aangenomen. Wordt vlg week 64, dus nog een jaartje!
    Ik wens jullie weer een hele fijne reis en geniet van alles om je heen, groetjes en tot de vlgde mail.

    liefs Annemieke

  • 07 Juni 2014 - 00:27

    Ellie:

    Wat een heerlijk dagelijks leven hebben jullie, mooi verhaal en dan die prachtige foto's.
    Wij zijn nog steeds druk met het opknappen van ons huis en als ik dit lees wordt ik helemaal jaloers. Heerlijk onthaasten, dat spreekt me wel aan.
    Leuk om weer wat van jullie te horen.
    Geniet lekker en we wachten weer op het volgende verslag, leuk om te lezen.
    Op het koor gaat het ook lekker. We zijn nu bezig met Ons Dorp van Wim Sonneveld. Mia heeft er weer iets heel moois van gemaakt.
    Liefs Ellie

  • 07 Juni 2014 - 06:54

    Marjan:

    Het steenuiltje!! Wat mooi!
    Wat schrijf je aantrekkelijk! Ik wil nu natuurlijk ook met een campertje weg naar de Pyreneeën, het zal fiets met tent worden, 2 weken ipv 1 jaar, en iets dichter bij huis...;-)
    Geniet ervan! Geweldig leuk dat jullie vogelaars zijn!

  • 07 Juni 2014 - 10:49

    Lea:

    Wat leuk om te lezen dat het jullie goed gaat goed en zo mooi het leven vieren! Blijf genieten en heerlijk dat je binnenkort je dochters met aanhang weer in je armen kan sluiten! Lieve groetjes uit Castricum xx

  • 07 Juni 2014 - 12:30

    Henriet:

    Ik ben heel blij te lezen dat alles goed gaat en vooral dat jullie er zo genieten, was al een beetje ongerust. Ben wel een beetje jaloers op de tijd van jouw huishouden. Prachtige foto's John.
    Vanuit hier valt niet veel te vertellen, O, Ja we krijgen straks kippen op de tuin, de jongens zijn druk bezig met het bouwen van een hok, zelfs Leo is er druk mee en vind het heel leuk .Op dit moment hebben vooral veel aardbeien. Ik wens jullie nog een hele mooie tijd toe.
    Heel veel liefs van ons voor jullie nog 10 nachtjes slapen en dan!!!!!!!! genieten en veel plezier gewenst.

  • 07 Juni 2014 - 16:41

    Josta:

    Lieve Joos en John !
    Wat een geluksvogels zijn jullie toch, dat jullie dit allemaal kunnen doen !!
    En wat een bofferds zijn wij, dat we een klein beetje mogen meegenieten !
    John, je foto's zijn werkelijk prachtig en Joos, jouw verhalen toveren een glimlach op mn gezicht !
    Heel veel plezier nog en blijf zo heerlijk genieten, jullie hebben het verdiend !!
    kus van mij

  • 07 Juni 2014 - 22:36

    Yvonne De Ruijter:

    Wat kan je ontzettend leuk schrijven Josine!!! Heerlijk dat jullie zo genieten van alles. De dag dat jullie vertrokken kwam ik terug. Heb mijn draai hier ook alweer een beetje gevonden, werk 4 dagen per week in Amsterdam en daar kwam ik Nikki maandag tegen met haar vriend, zo toevallig! Ze kwamen net van schiphol en deden een rondje Amsterdam. Wat heerlijk dat jullie elkaar binnenkort allemaal weer zien, daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen. Ik wens jullie nog een prachtig avontuur, veel plezier met de meiden en aanhang y buena suerte con todo! Un beso x
    Groetjes Yvonne

  • 08 Juni 2014 - 09:36

    Bart En Jacq.:

    He john en joos!
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen! Wat lekker dat alles zo ontspannen gaat. Ik had ook niet anders verwacht. Stiekem zijn we wel een beetje jaloers hoor. Nog een paar weekjes en dan gaan we ook lekker op vakantie. Zin in! Jullie kunnen samen wel een vogelboek maken. John de foto's en josien de tekst, want wat schrijf je leuk Joos! We kijken uit naar de volgende verhalen. Jullie heel veel plezier de komende tijd en groetjes aan de meiden. Dikke kus Bart en Jacq.

  • 08 Juni 2014 - 10:42

    Bert:

    Buenos dias John en Josine,

    Leuk om te lezen dat jullie genieten. Camper ziet er leuk uit. Klein, compact, maar groot genoeg en dat kan ik weten als kampeerder. Mooie foto's ook, jij zal wel smullen John! Het zal inderdaad wel een mooie natuur zijn zo in het voorjaar, dat is tenslotte het mooiste jaargetijde. Alles komt in bloei en dat is prachtig, die mooie lichtgroene uitlopers. Ook het weer zal beter zijn dan hier. Vandaag 1-ste Pinksterdag druilerig weer, maar na regen komt zonneschijn.
    Geniet lekker en blijf schrijven en fotograferen, wij blijven jullie "ik vertrek :-)" belevenissen volgen.

    Hasta la vista Ellen en Bert

  • 08 Juni 2014 - 10:58

    Betty Cees:

    Hoi John en josien
    Net terug ook uit een hele mooie tijd in spanje lezen wij jullie mooie verhaal.
    En het is zo beeldend beschreven dat we gewoon genieten van de pracht en praal van de natuur.
    We weten wel dat Spanje en Portugaal een hele mooie natuur en ook cultuur hebben ,maar door dit verslag worden we nog nieuwschieriger om het ook te zien.
    Wat me ook opviel in het verslag Josien was dat je in de vrije natuur had over scharrelen en ooienvaars,ik weet niet of hier een bedoeling achter zit maar dan horen we het wel.
    Wij wensen jullie nu een mooie tijd met het complete gezin en blijf ons verblijden met alle mooie dingen die jullie meemaken.veel plezier en dikke kus Betty en Cees

  • 08 Juni 2014 - 17:12

    Gerie:

    Hallo John en Joos. Het eerste wat ik dacht bij het verhaal en de prachtige foto's jullie nieuwe toekomst is geboren. Wat nou B&B ! Reisjournalisten zijn jullie

  • 09 Juni 2014 - 20:42

    Marja Adrichem:

    Hee Josine en John
    Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten. Mooie foto's ook hoor. Ik herken veel plekjes in Normandië. Leuk om jullie te volgen en wat schrijf je leuk Josine. Heel veel plezier nog en alvast een fijne tijd met de meiden en hun vrienden...Dikke knuf van Cock en Marja

  • 10 Juni 2014 - 11:56

    Ron Lindhout:

    Kon ik me maar verplaatsen in jullie belevenissen. Mooi foto's
    Gr. Annelies en on !!

  • 10 Juni 2014 - 13:42

    Caroline Groot:

    prachtverhaal, leuk om te lezen en wat zullen jullie genieten! Veel plezier verder, ook straks met jullie dochters.

  • 10 Juni 2014 - 14:29

    Kathy:

    Ha die John en Joos,
    Weer heerlijk om van jouw schrijfstijl te genieten!
    Kan het me helemaal voorstellen. Lekker relaxed.

    Wij hebben afgelopen weekend het halve huishouden ingepakt om 3 nachten in onze 'boerderij"..... in Laag Souren te logeren. haha, Ik denk dat voor ons uit oma drie maanden dood heeft gelegen.... wat een geur in huis, overal spinnen en spinnenwebben.... maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden heerlijk weer en een gezellige groep. Uiteraard misten we jullie inbreng en aanwezigheid. :-(

    Ga vooral zo door, geniet lekker en je ziet de dagen voorbij vliegen tot jullie 'meisjes' er zijn met de mannen. Wat een heerlijk vooruitzicht.

    Dikke knuffel van ons en tot de volgende ronde (kan haast niet wachten :-))

  • 10 Juni 2014 - 14:32

    Kathy:

    ps. prachtige foto's
    pss. tip voor de toekomst: natuurfotograaf (binnen lopen door je hobby uit te voeren! haha)
    xx

  • 10 Juni 2014 - 23:58

    Mieke Brandwijk:

    Hallo daar!
    Zie net dat ik reactie bij eerste stuk van je reisverslag heb gezet,wat een digibeet zeg....
    Prachtige foto's zeg!!
    Heel veel plezier met jullie dochters en aanhang daar in Lissabon!Mooie stad trouwens....
    Liefs en groeten! Mieke B.

  • 14 Juni 2014 - 21:30

    Nahid En Nicky:

    josien en john
    We zijn jaloers, we hebben avonddienst enhebben zojuist jullie verhaal gelezen
    prachtig en mooie fotos, genieten!!!!!!!!!!!!!!
    veel plezier met jullie dochters
    groetjes

  • 15 Juni 2014 - 20:09

    Joke Knevel:

    Hoi Josien en John,

    Wat fijn dat jullie zo genieten van de reis, heel leuk om te lezen en Baskenland is inderdaad heel mooie hè, vooral in het voorjaar.
    Josien, 1e paasdag ben ik oma geworden we hebben een kleindochter, heel bijzonder omdat mee te mogen maken, ze heet "Fiene" is alweer 8 weken. En groeit als kool.
    Josine en John heel veel plezier met je gezin, de komende tijd.

    Groetjes Joke

  • 15 Juni 2014 - 22:47

    Wopke En Marijke Bekema:

    Dag Josine en John,

    Wat leuk om via jullie weblog met jullie mee te reizen, heel leuk om het te lezen en ook dingen te herkennen. We hebben het idee dat jullie dat relaxte leven wel aankunnen daar.
    Ons weblog lukt nog steeds niet, we schrijven via mail bijlagen. Wij genieten ook volop, zitten nu op een camping Rosario (aanrader!).
    Wij wensen jullie nog veel avonturen toe, met bijzondere vogels, lekker eten, mooi weer en veel plezier met de dochters.
    Groeten van de buren in Plasencia
    Wopke en Marijke

  • 17 Juni 2014 - 22:52

    Trui:

    Hallo lief stel,blij dat het zo goed met jullie gaat .Er is genoeg te zien en te fotograferen ,dat is voor onze vogelaar natuurlijk geweldig.Joos wat is het weer een gezellig verslag heerlijk om dat te lezen,maar wij hadden niet anders van je verwacht.Gezellig dat eerdaags jullie meiden met de vrienden langs komen dat is toch geweldig het word alleen wel een beetje krap in de camper.haha.Heel veel plezier en doe iedereen
    de groeten.en een dikke kus van ons.
    Ruud en Trui.xxx

  • 19 Juni 2014 - 17:28

    Annemieke Bedet:

    Lieve allebei(en nu met z'n 6-en),laat ons hier vooral meegenieten van deze dagen samen trekkend door Portugal met jullie (aanhang)kinderen! En dan graag weer verhalen en foto's natuurlijk, want wat is dat (mee)genieten zeg! Ik zou zeggen B&B èn verhalen met foto's (ook van passanten?) en dan af en toe een avondje "singersongwriter" Josine...succes verzekerd!
    Foto's zijn echt fantastisch hoor,ook die van John met lens (Josine!)
    Meereizen en leven is erg leuk op deze manier, jullie maken hier veel thuisblijvers erg blij mee!!
    Heel veel plezier en genieten deze weken van samen-zijn in portugese zon!
    Vrolijke groet(ook voor Nikki & Lonneke!!),
    Annemieke Bedet

  • 19 Juni 2014 - 21:44

    M.DE WAART-vESSEUR:

    HALLO jOSIEN EN john,
    Zojuist een uitgebreide mail van Mieke ontvangen. Allerlei nieuws erin. Fijn weer bij"gepraat". En ik kon mijn ogen niet geloven bij het bericht over jullie: op reis. Ik waande jullie in je mooie huis in Nederland en nu zitten jullie te camperen in (andere) verrukkelijke streken. Vast heerlijk.Ik probeerde maar even meteen of deze verbinding lukt en hoop dat onze hartelijke lange-vakantiegroeten groeten. je bereiken.
    Wij zijn alweer een poosje terug uit de VS en weer gewend. Desalniettemin zien we weer uit naar de volgende vakantie in September en dat is weer de Provence.
    Geniet van alle moois op aarde , voorlopig in Lissabon, begrijp en en vergeet daar de omgeving niet Albacasa, Bataglia Obidos enz. enz.
    Liets uit Lsd van Ria en Paul.

  • 22 Juni 2014 - 16:51

    Annette En Herman:

    Hoi John, Joos,
    Goed om te lezen dat jullie zo genieten. Wij genieten mee van jullie verslag en de prachtige foto's. Nog even en dan beginnen wij, de achterblijvers in Nederland, ook met de vakantie-uittocht. Wij gaan voor het eerst met onze camper op reis naar Italie en hopen daar ook mooie, 'vreemde vogels' te spotten.
    Warme groetjes en veel plezier daar met z'n allen.
    Annette en Herman

  • 18 Juli 2014 - 19:02

    Mia Ploegaert:

    Hoi Josien en John,
    Wat is het heerlijk om jullie verhaal (In mijn eigen vakantie te lezen.) Het is net of ik er zelf zit.
    Leuk dat jullie zo genieten. Ik wist niet dat john ook (Net als mijn man Frans) zo'n vogelliefhebber is, grappig.
    Heel goede reis verder.
    Groetjes Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en josine

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 1238
Totaal aantal bezoekers 11662

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 April 2015

Op zoek naar........

Landen bezocht: